Onze diensten in boekhouding en fiscaliteit

Uitvoeren van de boekhouding en het verlenen van fiscaal advies voor uw onderneming

(vennootschap of eenmanszaak)

– ophalen van uw documenten in uw kantoor of afleveren in onze kantoren (keuze van de cliënt)
– maandelijks of driemaandelijkse verwerking van uw documenten
– indienen van uw periodieke BTW-aangiften en BTW-listings
– indienen van uw aangifte voor de bedrijfsvoorheffing
– raming van uw sociale bijdragen om zo onverwachte aanpassingen te voorkomen
– forfaitaire erelonen aanrekenen voor een volledige controle van uw kosten

Fiscale begeleiding

– tussentijdse berekening van de te betalen belastingen
– raming van de voorafbetalingen om belastingvermeerdering te voorkomen
– fiscale simulatie en optimalisatie
– advies en begeleiding
– voorbereiden en indienen van uw belastingaangifte
– vertegenwoordiging en assistentie bij belastingcontroles (personenbelasting en vennootschapsbelasting)

Het indienen van uw jaarrekening

– opmaken van de jaarrekening en resultatenrekeningen
– voorbereiding van uw Algemene Vergadering
– financiële analyse
– neerlegging van uw jaarrekening bij de Nationale Bank

Overstappen naar een vennootschap of een nieuwe vennootschap oprichten

Wenst u over te stappen naar een vennootschap of wilt u een nieuwe vennootschap op te richten? Economax kan u hierbij helpen.

Samen met de cliënt worden de voor – en nadelen van uw plannen overlopen. Er wordt hiervoor onder andere een simulatie voorbereid waarbij de kosten en fiscale voordelen van een overstap of oprichting voorgelegd worden. De statuten worden steeds opgesteld door uw notaris. Economax draagt bij aan de voorbereiding van deze statuten door samen te werken met de betrokken notaris. Daarnaast helpt Economax u bij alle stappen die u dient te ondernemen bij de Kruispuntbank van Ondernemingen en voor het aanvragen van een BTW-nummer. Ondersteuning op andere gebieden is evenzeer mogelijk.

Andere diensten onder andere:
– het bijstaan voor het opstellen van een financieel plan voor de oprichting van uw bedrijf
– het bijstaan voor het opstellen van een financieel plan om een lening bij de bank te verkrijgen
– voorbereiding van de gewone en buitengewone Algemene Vergaderingen
– voorbereiding van de fiscale audits (BTW en directe belastingen)
– voorbereiding van documenten voor publicatie in het Belgisch Staatsblad (o.a. verplaatsing van maatschappelijke zetel…)
– advies voor het beheer en de organisatie van uw onderneming.